Top Menu

Odkąd zacząłem poważnie myśleć o osiąganiu lepszych wyników w bieganiu zastanawiałem się nad tym w jaki sposób to zrobić. Słyszałem o różnych sposobach biegania. Sam praktykowałem chyba najbardziej bolesny sposób – lądowanie na pięcie i przetaczanie przez całą stopę. Szybko odczułem tego skutki … boląca podeszwa po każdym treningu. Na szczęście trafiłem na tą książkę.

 Doprowadź swoją formę do mistrzowskiego poziomu!

Większość książek o bieganiu skupia się na udzielaniu cennych porad treningowych, ale nie poruszają one głównego zagadnienia: „JAK BIEGAĆ?”. Informacje dotyczące tętna, tempa, taktyki, odpoczynku i diety są ważne, jednak zanim zaczniesz je studiować, rozpocznij skuteczny trening, zaprojektowany po to, by zamienić Cię w biegacza wydajnego, szybszego i mniej narażonego na ryzyko kontuzji. Ten podręcznik zawiera innowacyjne ćwiczenia poprawiające elastyczność, koordynację i siłę oraz rozwijające indywidualne talenty każdego zawodnika. Kiedy już będziesz wiedział, JAK biegać, przekonasz się, że cała reszta przyjdzie Ci bardzo łatwo i naturalnie.

Wyeliminuj kontuzje!
Zwiększ swoją prędkość!
Wzmocnij wytrzymałość!
Popraw koordynację!

Podstawowe cechy metody POSE to:

  • lądowanie na przodzie stopy,
  • lądowanie na zgiętej nodze,
  • usytuowanie nogi lądującej pod środkiem ciężkości,
  • zaangażowanie mięśni dwugłowych uda,
  • rozluźnienie dolnej części kończyny, by mogła zaabsorbować uderzenie,
  • swobodne opadanie nogi zakrocznej z siłą grawitacji,
  • ogólne rozluźnienie,
  • brak wyraźnego grzebnięcia i zaangażowania łydki w momencie wybicia,
  • krótki ruch nogi zakrocznej,
  • sylwetka prosta w biodrach – pochylenie do przodu jest rezultatem zgięcia w stawie skokowym, a nie wskutek pochylenia tułowia,
  • rozluźnienie ramion i brak aktywnej pracy rąk.

Książka przyda się biegaczom zaczynającym przygodę z bieganiem. Najlepiej na samym początku tej przygody, kiedy jeszcze nie wyrobili sobie złych nawyków (tak jak w moim przypadku).

Przeczytałem tą książkę w ekspresowym tempie. Poznałem teoretyczne podstawy biegania według dr. Romanova. Teraz nadszedł czas na sprawdzenie tej teorii w praktyce. Od jutra zaczynam ćwiczenia. Trzymajcie kciuki!

About The Author

W połowie roku 2013 znajomy namówił mnie na bieganie. Na początku były starty w sobotnich biegach Parkrun. W lutym 2014 roku miałem swój debiut w oficjalnym starcie na 10 km (Bieg urodzinowy, Gdynia). I tak zaczęło się moje uzależnienie od biegania, w którym siedzę do dzisiaj.

Close