Top Menu
Podsumowanie miesiąca. Styczeń 2018.

Nie udało mi się napisać podsumowania 2017 roku. A szkoda, bo było by o czym pisać. Najważniejsze wydarzenie zeszłego sezonu to zdobycie Korony Maratonów Polskich, ale będzie jeszcze okazja o tym napisać, kiedy otrzymam już odznaczenie. Teraz, minął już pierwszy miesiąc kolejnego sezonu. W styczniu działo się dosyć sporo dlatego piszę to podsumowanie i liczę na to, że zapoczątkuję cykl wpisów opisujących kolejne miesiące przygotowań do ważnych biegów.

Jeden ze sposobów na roztrenowanie.

Co to jest roztrenowanie?

Roztrenowanie to obowiązkowy element każdego planu treningowego. Każdy z nas trenuje po to żeby osiągnąć wyznaczony sobie cel. W przypadku biegaczy jest to przeważnie ukończenie konkretnego dystansu w wyznaczonym sobie czasie. Taki start oczywiście musi być poprzedzony odpowiednimi przygotowaniami. A co zrobić po okresie startowym? Organizm nie jest przystosowany do pracy na pełnych obrotach przez cały czas. Każdy musi w końcu odpocząć. Roztrenowanie to właśnie ten czas, kiedy odpoczniemy od treningów, odpoczniemy od ciężkiej pracy, odpoczniemy od biegania. Mam tu na myśli zarówno odpoczynek fizyczny jak i psychiczny.

Nowa życiówka podczas 18. Poznań Maraton

Udział w 18. PKO Poznań Maraton był moim 4-tym startem na królewskim dystansie w tym roku. Jednocześnie tym biegiem kończyłem swoje zmagania o Koronę Maratonów Polskich (ale o tym napiszę kiedy indziej). Był to też mój ostatni bieg maratoński ... w tym roku. W związku z tymi wszystkimi okolicznościami chciałem aby ten bieg był specjalny. Nie chciałem go przebiec tylko "na zaliczenie", bezpiecznie, z koroną na głowie. Chciałem trochę powalczyć, zmęczyć się, a może i ustanowić nową życiówkę na tym dystansie.

Gdzieś na 3-cim km wrocławskiego maratonu

Udział w 35. PKO Wrocław Maraton to dla mnie kolejny, czwarty już krok zbliżający mnie do zdobycia Korony Maratonów Polskim i jednocześnie piąty start na królewskim dystansie. Wrocławski maraton był dla mnie również ostatecznym sprawdzianem przez próbą walki o nowy "personal best" w Poznaniu.

Wykres tempa w biegu z narastającą prędkością

Bieg z narastającą prędkością (BNP) to środek treningowy będący elementem wielu planów treningów. Według wielu trenerów jest niezwykle skuteczny głównie podczas przygotowań do długich dystansów, w tym półmaratonu oraz maratonu. Wariantów jego wykonywania jest wiele. Teoretycznie każdy trening biegowy można wykonać w wersji BNP. Najważniejsze jest to żeby w ogóle przyspieszać.

Medal 16. Cracovia Maraton

16. PZU Cracovia Maraton to mój czwarty bieg na królewskim dystansie i trzeci z tych zaliczanych do Korony Maratonów Polskich. Aby zdobyć to odznaczenie muszę jeszcze ukończyć maratony we Wrocławiu i Poznaniu. Na ten pierwszy jestem już zapisany. Zapisy na drugi ruszają za kilka dni - według informacji podanych przez organizatora 9 maja 2017.

Close